Effektiv salgstræning


Hvis en virksomhed skal have succes og opnå fremskridt er omsætningen og derved salget vigtigt.

Med mere end 30 års erfaring i nogle af Danmarks største virksomheder, har jeg haft de fleste salgudfordringer helt tæt på. Med basis i dine kompetencer og salgsmål, vil jeg være en engageret medspiller og sparringspartner, der kan få dine salgsambitioner til at gå i opfyldelse.

Jeg elsker udfordringer - jeg er på din side og tør være både mod- og medspiller og engageret sparringspartner.

Du får ikke lange rapporter og plancher fra os. Til gengæld løser jeg opgaverne i praksis i nært samarbejde med jer – kommer med gennemførbare løsninger og hjælper med at implementerer dem. Jeg har fingrene nede i maskinrummet og er praktisk orienteret - og brænder for salgmæssig succes for dig og din virksomhed.


Øget salg er et resultat - ikke et mål

Skab succes med øget salg

Hvis du skal opnå succes og fremskridt i din virksomhed er omsætningen og salg vigtigt.

En gammel floskel eller udsagn siger:

I professionel sport træner man meget for at være i form og klar til kamp. I salg spiller man mere kamp end man træner.

Hvad siger jeres kunder – er jeres sælgere tæt nok på?

Hvad er jeres svar på disse spørgsmål:

  • Er jeres sælgere helt skarpe på jeres kunders forventninger?
  • Hvilke udfordringer møder jeres sælgere - hvordan er konkurrencesituationen?
  • Kender I jeres bedste kunders ”DNA”?
  • Hvordan træner I jeres sælgere?
  • Hvordan får I nye kunder?
  • Er jeres sælgere komfortable med kanvas-salg?
  • Hvordan sikrer I optimal kommunikation og løbende dialog med jeres kunder?
  • Hvem og hvordan sparrer I med sælgerne?
  • Hvordan støtter resten af organisationen op om sælgerne og salget?

Min salgstræning tager udgangspunkt i jeres hverdag og virkelighed.

Jeg kender balancen mellem rådgivning, salg og service.

I får en salgstræning som indrettes efter jeres hverdag og behov, og som er helt lavpraktisk med udgangspunkt i jeres kunders krav og forventninger.

Jeg kombinerer med praktisk salgsledelse, sparring, sambesøg m.m.

Jeg kan også tilbyde egentlig interims-salgsledelse

Øget salg med effektiv og målrettet kommunikation

En del af en effektiv og målrettet kommunikation i omgang med andre mennesker – herunder i salgsprocessen - er af være bevidst om egen adfærd, prioriteter og ikke mindst, hvordan du påvirker dine omgivelser.

De fleste mennesker tilpasser i dagligdagen sin kommunikation og omgang med andre mennesker til deres omgivelser og i forhold til dem, de er i dialog med.

Med DISC får alle et unikt indblik i og bevidsthed om egen adfærd, og hvordan man påvirker andre mennesker.

Dette er ikke mindst i salgsprocessen et meget vigtigt værktøj og nyttig viden.

Læs mere om DISC

Den sælgende organisation

Hvordan støtter den øvrige organisation op omkring salget og den gode dialog med jeres kunder?

Mange medarbejdere har kundekontakt – uden at have egentlig salgsansvar.

Det kan være montøren, den kørende tekniker, medarbejdere i kundecenter, ordre modtagere, konsulenter eller andre rådgivere, der møder kunder fysisk eller i telefonen.

Mange medarbejdere har tæt kontakt med kunderne og har typisk en stor viden om kunderne, og de fokuserer på at yde en god service for kunderne.

Ofte nærer kunderne stor tillid til dem, da det tit er dem, som har den tætteste kontakt til kunderne

Der er et stort potentiale i at disse medarbejdere kan skabe merværdi for både kunder og jeres virksomhed.

Træningen af disse medarbejdere gør dem i stand til at kombinere deres kendskab til kunderne med god service, høj faglighed og rådgivning med mersalg.

På den måde skaber vi sammen merværdi for både jeres kunder og virksomhedens egen forretning.

Det giver en endnu tættere og dybere relation til jeres kunder og bringer jeres faglighed ind i et forretningsmæssigt perspektiv med kunderne.

Vi træner i at kunne udfordre og inspirere kundernes valg og beslutninger og finde frem til gode løsninger.